Tuesday, January 22, 2008

Mer som er klart til toving

Har strikka opp 385 gram i løpet av helga, og det meste skal toves. Sier ikke hva det er siden to av tingene er gaver, og bildet viser alt liggende i en haug. Øverst er delene til en strikkepinnemappe. Fant oppskrift i Familien og fikk lyst til å prøve den. Flere detaljer om mappen kommer i et seinere innlegg.

Fortsetter å strikke opp lageret mitt jeg (før jeg skal på garnsalg i morgen......), og på pinnene nå har jeg vaffelpuls i La Cancha-alpakka. Jeg skal vel egentlig ikke kjøpe noe på garnsalget, faktisk! Hun som selger garnet hadde garnparty hjemme hos meg i høst, og betaling for å stille stua mi til disposisjon var 500 gram garn. Det skal jeg plukke ut i morgen (+ 100 gram som betaling for noe annet). Heldige meg som kan velge og vrake i superdeilig alpakka :-)!!

Nå venter jeg på boka Myk Design av Gerd Fjellanger (har bestilt den fra biblioteket). Mye flotte oppskrifter på både strikking og hekling + toving av ull og bruk av ullfilt/nunofilt.

1 comment:

Anonymous said...

Den boka så fin ut!