Sunday, January 27, 2008

Strikkedilla og lidenskap :-)!

Hva gjør man når det er guffent og vått vintervær, jo man går på kafé! Nærmere bestemt strikkekafé. Og så blåste det såpass mye at alle tanker om å ikke kjøpe mer garn plutselig var helt borte. Jeg kan jo si til mitt forsvar at det garnet jeg kjøpte i går (500 gram) skal brukes til noe helt bestemt, så da har det ikke noe å si...

I går var jeg på strikkekafé på Trøndelag teater med foredrag av Magda Johnsen fra Happy Knitting. Det var virkelig en topp måte å tilbringe en tidlig lørdag ettermiddag på.
Magda snakka om strikking, lidenskap og skaperglede. Det fikk i alle fall meg enda mer gira på å strikke mer, og jeg måtte selvsagt kjøpe både garn og oppskrifter etter foredraget.
Hun viste oss også hvordan man hekler Martharosa (dette settet kjøpte jeg oppskrift og garn til, men i en annen farge), med en flott og rørende kjærlighetshistorie som bakteppe. Så resten av helga har jeg stort sett strikket og heklet og strikket og...
Jeg kjøpte en pakke med garn og oppskrift til sjal og Martharose. Her er sjalet ca halvferdig sammen med rosa. Under er et nærbilde av rosa (som skal bli når etterhvert).
I dag gjorde jeg ferdig strikkepinnemappa (oppskrift fra Familien, strikka i Fritisdgarn). Ble ikke alldeles fornøyd, men den duger da. Neste gang skal jeg lage selve mappa litt lengre, den ble for kort i forhold til "innmaten" (som jeg ikke orka lage på nytt). Men noen av strikkepinnene fikk da plass og den ser slett ikke så verst ut.

5 comments:

LivM said...

Strikkekafeer er bare helt topp! Spesielt de gangene det er "undervisning" der! Inspirasjon er det aldri nok av! Sjalet ditt kommer til å bli flott, gleder meg til å se det ferdig! Etuiet ditt ser da helt ok ut!

Anonymous said...

Rosa - og ikke minst fargen!! - var flott, og strikkekafé er noe jeg kunne tenke meg å være med på.....!!:-D

Frk.Badegakk said...

Nydelig rose og fargevalg! Den strikkepinnemappa så litt spennende ut, lurer litt på om jeg kan bruke noen av garnrestene mine på noe sånt noe kanskje...hmmm...=D

Beate said...

Så flott det strikkepinneetuiet var!

Ingrid said...

Den strikkepinnemappa så veldig praktisk og fin ut!