Monday, August 11, 2008

Decluttering, dag 9-13/365

I dag blir det et oppsamlingsinnlegg. Det har vært litt travelt de siste dagen, og i helga var vi på hyttetur så da ble det ikke blogging.

Men rydde- og kasteprosjektet går sin gang :)!

*Tomme esker
Disse eskene fant jeg i fryseren!! Ei tom eske etter Lollipop, og ei eske med en enslig Sandwich-is i. Siden vi har hatt mer eller mindre selvbetjening av is i sommer så blir det vel slik. 9-åringen i huset tenker ikke på at tomme esker skal ut av fryseren. Nå er de i alle fall borte.

*Glass uten lokk
Det hender jeg sparer på tomme glass, men lokk. De er kjekke til å lage f.eks meljevning i. Men da med lokk... Fant to i skapet uten lokk, og de har jeg ikke bruk for. Så de havnet i glass-sorteringa.

*Tusjer
Det har blitt kjøpt noen pakker med tusjer de siste årene. Noen med utrolig dårlig kvalitet. Andre igjen har blitt ødelagt pga hard bruk etc etc. Nå har jeg rydda vekk en "tusjkoffert" full av ubrukelig innhold.

*Tørrmat
Tørrmat, som f.eks sauser, pasta, ris etc, har sin plass i en kolonialskuff på kjøkkenet. Der fant jeg tom couscouspakke og en tom rispakke...

*Votter
Som sokker så syns jeg votter har en tendens til å bli single. Nå før høsten setter inn (tida går så veldig fort) er det på tide med opprydding i trådkurven der vottene befinner seg. Bort med enslige votter, bort med ødelagte votter, bort med votter som er for små. Det blir rydding, og jeg vet hva ungene trenger før det blir kaldt.

Flere som har fått litt bedre plass den siste tida??

3 comments:

Anonymous said...

Så flink du er til å rydde og kaste!!

annesand said...

Tusen takk for inspirasjonen. Er godt igang selv, og titter innom deg for tips...
Lykke til videre!

Anonymous said...

Wow skal si du kan kaste, det klarer ikke jeg :o)