Monday, February 18, 2008

Ferdig, ferdig!!

Da er jeg endelig ferdig med skjerf/sjal-prosjektene for ei stund!

(at jeg har et fbs liggende nevner jeg ikke en gang...)

På bestilling fra en kollega har jeg strikket to Drop stich-skjerf i Claudia handpainted, kjøpt fra Strikk Innom. Ett i Desert dusk og ett i Caribbean blue:
I slutten av januar var jeg på strikkekafé på Tr.lag teater i regi av Happy Knitting. Der kjøpte jeg garn til forksjellige sjal, skjerf, votter og Martharosa. Nå har jeg strikket opp det meste av det garnet, med dette resultatet:
Sett med votter, skjerf og rose i lilla/aubergine Trollgarn. Strikket i perlestrikk på tykke pinner, så dette gikk kjapt :-)!
Dette er sjalet som jeg har bilde av i et innlegg lengre ned på sida. Jeg ville ha det litt større enn det sto i oppskrifta, og da manglet jeg plutselig litt garn. heldigvis klarte jeg å få tak i mer garn, for det viste seg nemlig at akkurat den fargen er gått ut av produksjon. Men heldigvis hadde de to nøster igjen hos Happy Knitting :-)!! Restene av det garnet brukte jeg til å hekle meg et spiralskjerf:Siden garnet manglet magebånd er jeg ikke sikker på hvilket merke det er, men det er en ull/mohairblanding. Ble dessverre litt statisk av sjalet, så spørs hvor mye jeg kommer til å bruke det...


På pinnene nå har jeg Lett lopi fra Birgirsdottir. Planen er at det skal bli en Klukkakjole, og foreløpig ser det ganske lovende ut:Strikkes i fargene: mørk brun, beige, lyserød, lime og mørk rød.

4 comments:

Unknown said...

Så lekkre skjerf du har strikket. Gleder meg til og se klukka kjolen din:-)

Monica Therese said...

Så mange flotte skjerf på en gang =)
Klukka kjolen er veldig flott,og spesiell!! Lykke til =)

Anonymous said...

Virkelig fine skjerf! Liker særlig teknikken på de øverste, gjør seg med slik eksklusivt garn!!

Og ja, også jeg ser frem til å se utviklingen av klukkaen! Ser det er flere her i "kommenteringsgjengen";-)

Petunia said...

Produktiv du og så flotte ting! Det du hadde strikket i lilla trollgarn likte jeg veldig godt!