Sunday, October 14, 2007

Et hjertelig innlegg...

Etter å ha laget mitt første nålefilthjerte, måtte jeg jo bare lage fler :-)! Har en hel haug nå!! Det er flere som har spurt om hvordan de lages, og her følger en liten fotoforklaring: Først lager jeg en avlang rull av ulla. Da bruker jeg ei grov nål som jeg stikker og stikker og stikker i ulla. Deretter bretter jeg rullen, og begynner å forme den til et hjerte. Fortsatt med den grove nåla.

Så bytter jeg til ei finere nål og former og jevner til kantene. Og vips, så er hjertet ferdig: Jeg har laget tolv hjerter, og nå er begge nålene knekt... Så jeg må nok ut for å kjøpe noen nye nåler :-)! Hva jeg skal bruke hjertene til? Se det vil tiden vise ;-)!

3 comments:

Anonymous said...

Så søte hjerter! Kanskje de skal bli juletrepynt??? ;)

Jeg må prøve jeg å... lista med alt jeg må prøve begynner vist å bli lang... :)

og de pulsvantene var også kjempe fine!!

Petunia said...

Jeg hadde hengt de fine hjertene enten på juletreet som sina skrev eller sammen med "til og fra" lappen på julegavene du skal gi bort.
jeg har hødt at disse nålene man bruker til nålfilting, knekker veldig lett...det hadde vært artig å høre hva de sa i hobbybutikkene om akkuart det.

Anonymous said...

Ja, jeg og er veldig nysgjerrig på hva du skal bruke hjertene til, julepynt er jo et bra forslag men jeg lar spørsmålet stå åpent inntil videre;-)