Tuesday, September 25, 2007

Dinosaurlue

Da var jeg ferdig med dinosaurlua til en av gutta boys her i huset. Får se hvem av dem som vil ha den.... Den er strikket i Smartgarn, og det ganske kjapt å strikke den. Må innrømme at jeg måtte rekke opp litt da jeg oppdaga at fellinga ble helt feil. Igjen en påminnelse om å lese oppskrifta nøye. Lua er også et av de første prosjektene på lang tid som jeg har strikket uten å ha pause med andre prosjekter. Sannelig en nye opplevelse :-)! Her er noen bilder av lua. Stor takk til Irenesol på Hobbyforum for tips og inspirasjon!!Tidligere i vår var jeg på såpekurs hos en venninne. Det var kjempegøy å lage såpe, og planen var å lage såpe ganske så raskt etter kurset. Men jeg har vært litt treg i avtrekkeren så såpekoking har det blitt lite av. Nå har jeg i alle fall gått til innkjøp av 1 kg såpebase, så da er det vel bare å sette i gang! Får satse på at det ikke går så veldig lang tid før jeg prøver meg på egen hånd. Betalte kun kr. 80,- for 1 kg hos La Cancha i Trondheim.

4 comments:

Anonymous said...

Kjempkul lue! Vet om noen som gjerne skulle hatt en sånn!

Anonymous said...

Arti lue! Du er forretsen tagget...men så ser jeg jo at du allerede er tagget! Ja ja :)

LivM said...

Lua ble flott den! Jeg strikket den til et barnebarn sammen med genseren til!

Petunia said...

Alltid noe fint her inne hos deg! Det med såpekoking virker veldig spennende...Egentlig fine gaver å gi bort det...
Yngstemann laget såpe da han gikk i barnehagen og de hadde pakket dem så fint inn og jeg og min mann fikk den i julegave. Han var ikke mer enn 4 år den gangen, men å se hvor stolt han var da vi pakket opp...var helt ubetalelig...fine gaver å få også!!