Friday, August 17, 2007

Garnrydding, varetelling og egen garnkommode

Av en eller annen merkelig grunn har jeg plutselig fått ryddeånden over meg de siste dagene!! I går rydda jeg i garn og oppskrifter, og selv om jeg egentlig ikke har mange prosjekt på gang samtidig dukket det da opp noe fra poser og kurver. F.eks noen lapper til med mormorruter som jeg hekla i jula!! Når blir det teppet ferdig tro??Jeg har veldig mye alpakkagarn liggende, så i vår fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på et slumreteppe. Jeg fikk tak i oppskrift og satte i gang, kom ikke lenger enn dette:Jeg, som mange andre, kjøpte billig Lidl-garn tidlig i sommer. Det egner seg veldig bra til kjøkkenkluter bl. a. Jeg har strikket et par kluter, og denne fant jeg på bunnen av en pose:Den er hekla på samme måte som disse gryteklutene som faktisk er ferdige!!! De har havnet i gavedepotet, i påvente av at jeg skal bestemme meg for om jeg skal beholde de selv eller ikke...

Vi har pusset opp gangen vår i sommer, og siden vi også har kjøpt nye oppbevaringsmøbler ble det en kommode til overs. Nå er jeg altså den lykkelige eier av egen garnkommode. Jeg har nok ei beskjeden samling med garn sammenlignet med en del andre, så det meste fikk plass i kommoden. Greit å bare ha et par fine kurver med garn i stua til de ulike prosjektene.

"Alpakkaskuffen"

No comments: