Thursday, August 16, 2007

Garnpakke og mini-odessa....

Er hjemme i dag med begge ungene. SFO har planleggingsdager så da blir det et par fridager på oss voksne også. Har bolledeig til heving, og om en times tid får jeg besøk av ei venninne og hennes to barn. Da kler vi oss etter været og går ut en tur. Så blir det nystekte boller etterhvert :-)!

I går fikk jeg garnsalgpakke fra Strikk Innom. Masse deilig Davosgarn, et nøste mohair og ei hespe Järbo lovikka i nydelige blåfarger. Blåfargen kommer dessverre ikke så godt fram på bildet.Jeg har også strikket min første Odessalue. Første forsøk ble alt, alt for stort. Så jeg la opp litt færre masker og begynte på nytt. Det så riktig bra ut i starten.Og det ferdige resultatet ble slett ikke verst det heller, bortsett fra at den ble veldig lita... Prøvde den på femåringen i huset, men til tross for at han har et lite hode var den noe knapp!!Så det gjenstår å se om den passer dattera til ei venninne. Hvis ikke havner den i gavesamlinga.

4 comments:

Anonymous said...

Det davos-garnet er helt nydelig å strikke med synes jeg. Kos dere med tur boller, så skal jeg sitte på jobb og være misunnelig, jeg...

Anonymous said...

Garn er så morsomt! Har fått litt garn dilla, men nå er det jammen lenge siden jeg har kjøpt noe. Opptil flere uker trur jeg...
Er Odessa lua morsom å strikke? Den er ihvertfall fin, lurer på om jeg skal prøve meg på en sånn en jeg også :)

Anonymous said...

Det var både morsomt og enkelt å strikke Odessalua, så jeg skal nok prlve en gang til :-)!

Anonymous said...

Ikke lett å beregne alltid... men lua ble flott den:-D så hvem det nå er som får den har å bli glad;-)